2019-02-24     Boguty, Bogusza, Macieja    

Biuro parafialne

Czynne w dni powszednie:
  • w godz. 7.00 - 8.00
  • oraz po Mszy św. popołudniowej (oprócz poniedziałku)

DO CHOREGO O KAŻDEJ PORZE.


 

Dokumenty i dane konieczne do sprawnego załatwienia formalności związanych z:

 
I. Sakramentem chrztu:
  • akt urodzenia dziecka wydany przez Urząd Stanu Cywilnego
  • dane o rodzicach chrzestnych (imię, nazwisko, adres zamieszkania)
  • zaświadczenie o praktykowaniu wiary rodziców chrzestnych (z parafii zamieszkania)
 

II. Sakramentem małżeństwa:

Narzeczeni powinni zgłosić się przynajmniej 3 pełne miesiące przed planowaną datą ślubu z następującymi dokumentami:
  • dowód osobisty
  • świadectwo chrztu (dotyczy tych, którzy są ochrzczeni poza parafią w Ochotnicy Dolnej) - świadectwo chrztu /do ślubu/ jest ważne 3 miesiące
  • świadectwo bierzmowania /zwykle jest to adnotacja w świadectwie chrztu/
  • świadectwo z ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej z  oceną z religii
  • zaświadczenie ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej (tzw. kursu przedmałżeńskiego)
  • zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (po pierwszej rozmowie w kancelarii - dotyczy małżeństwa konkordatowego)
  • dane świadków sakramentu (imię, nazwisko, adres zamieszkania)
  • akt ślubu cywilnego, jeśli wcześniej został zawarty związek cywilny

 

III. Pogrzebem:

  • akt zgonu
  • zaświadczenie o udzieleniu sakramentów św. (jeśli zgon nastąpił poza parafią); jeśli zgon nastąpił w szpitalu,  zaświadczenie wystawia kapelan szpitala
  • zgoda proboszcza własnej parafii zmarłego, jeśli pogrzeb odbywa się na terenie innej niż jego parafii

 

Odwiedzin :